Autotronik 39-41-L/01 (RVP Autotronik)
Střední vzdělání s maturitou
Vzdělání umožňuje kvalifikovaný výkon činností při diagnostikování, údržbě a opravách motorových a přípojných vozidel. Získané dovednosti umožní absolventům uplatnit se v automobilové výrobě, opravárenských provozech, servisech, ve stanicích technické kontroly (STK) a stanicích měření emisí (SME) apod., při zajišťování technicko organizačních a materiálových požadavků nebo při obsluze diagnostických zařízení. Absolventi získají dovednosti ve vyplňování technické dokumentace z oblasti evidence prováděných servisních a opravárenských opatření, pro zajišťování potřebného materiálu a náhradních dílů apod. nebo při provádění montáže a demontáže, oprav, údržby, seřízení a výměny dílů a funkčních částí, funkční kontroly po provedené opravě a seřízení.
Součástí vzdělávání je i příprava k získání řidičského oprávnění skupiny B a C.
Zdroj: NÚOV
- Obor vzdělání Autotronik je podporován stipendijním programem Středočeského kraje.
- Ve třetím ročníku probíhá výuka řízení motorových vozidel jako příprava k získání řidičského oprávnění skupiny B a C (osobní a nákladní automobily).
- Délka studia: 4 roky
- Ukončení studia: maturitní vysvědčení
- Kritéria přijetí a počty přijímaných žáků
Vzdělání umožňuje kvalifikovaný výkon činností při výrobě, diagnostikování, údržbě a opravách motorových a přípojných vozidel. Získané dovednosti umožní absolventům uplatnit se
v opravárenských provozech, v servisní oblasti, ve stanicích technické kontroly (STK) a stanicích měření emisí (SME), při výrobních i v technicko-organizačních činnostech.
Absolvent umí provádět diagnostická měření, montáže a demontáže, opravy, údržbu, seřízení a výměny dílů a celků vozidel, včetně jejich elektrických a řídících systémů.
Ve třetím ročníku má žák možnost získat zdarma řidičské oprávnění skupiny C.
Žáci byli vedeni provádět montáže, opravy a seřízení vozidel tak, aby absolventi:
- dokázali správně organizovat svoji práci a své pracoviště,
- prováděli základní úkony při ručním a strojním zpracování technických materiálů,
- používali vhodnou technickou dokumentaci pro daný typ vozidla a vyhledali v ní potřebné parametry, pracovní postupy a technické specifikace, využili znalostí z elektrotechniky a elektroniky,
- orientovali se v technických výkresech, dílenských příručkách a schématech obsažených v servisní dokumentaci, včetně schémat elektrických, elektronických, pneumatických a hydraulických zařízení,
- správně používali stroje, nástroje, zařízení, montážní nářadí, montážní přípravky a pomůcky, zdvihací a jiná pomocná zařízení, ruční mechanizované nářadí a jeho příslušenství,
- identifikovali závady a příčiny závad u vozidel, jejich jednotlivých agregátů a prvků s využitím běžných i speciálních měřidel, měřících přístrojů, diagnostických prostředků a zařízení a stanovili další postup při práci na vozidle, dodržovali odpovídající a bezpečný technologický postup pro demontáž, opravu a montáž agregátů, vozidel a jejich částí,
- volili metody měření, měřící pomůcky, diagnostické prostředky a zařízení pro zjišťování technického stavu vozidel, technologické postupy měření, diagnostiky, kontroly a přezkoušení funkčnosti smontovaných mechanizmů a zařízení,
- prováděli opravy vozidel, včetně oprav elektrických obvodů a elektrické výstroje vozidel, měření, seřízení a nastavení předepsaných parametrů,
- na základě pohovoru se zákazníkem stanovili potřebu opravy, předběžnou cenu a provedli příjem vozidla do opravy a předání vozidla zákazníkovi,
- vyplnili, případně i vytvořili a efektivně zpracovali dokumentaci potřebnou pro provoz a opravy vozidel s pomocí výpočetní techniky,
- znali a dodržovali základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence. Chápali bezpečnost práce jako nedílnou součást péče o zdraví své i všech dalších zúčastněných osob. Znali zásady poskytování první pomoci,
- chápali kvalitu své práce jako významný nástroj konkurenceschopnosti a dobrého jména firmy.
- zvažovali před provedením určité činnosti možné náklady, výnosy a zisk, vliv na životní prostředí,
- nakládali s materiály, energiemi, odpady, vodou a jinými látkami ekonomicky a s ohledem na životní prostředí.
UČEBNÍ PLÁN | ||||
Škola |
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno |
|||
Kód a název RVP | 39-41-L/01 Autotronik | |||
Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 28. 6. 2007, č. j. 12 698/2007-23. | ||||
Vyučovací předmět | Počet týdenních vyučovacích hodin | |||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | |
Český jazyk a literatura | 3 | 2,5 | 3 | 3 |
Cizí jazyk a konverzace | 2,5 | 3 | 2,5 | 3 |
Dějepis | 1 | |||
Společenskovědní základ | 1 | 1 | 1 | 1 |
Fyzika | 2 | 1 | 1 | |
Chemie | 1 | |||
Základy biologie a ekologie | 1 | |||
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 |
Informační a komunikační technologie | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ekonomika | 2 | 1 | ||
Technické kreslení | 2 | 1 | ||
Strojnictví | 2 | |||
Strojírenská technologie | 1,5 | |||
Technická mechanika | 2 | |||
Elektrotechnika | 1 | |||
Elektrické příslušenství | 1 | 1,5 | 1,5 | |
Elektronika | 2 | 1 | ||
Motorová vozidla | 1 | 1,5 | 1,5 | 2,5 |
Diagnostika a opravy vozidel | 1 | 1 | 1,5 | 3 |
Řízení motorových vozidel | 2 | |||
Odborný výcvik | 6 | 9 | 12 | 9 |
Celkem hodin týdně | 32 | 33 | 33 | 30 |
Nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání 211/2010 Sb, jmenuje zdrovotní omezení pro obor:
39-41-L/01 Autotronik - omezení 3, 7a, 9a
3. Prognosticky závažná onemocnění horních končetin znemožňující jemnou motoriku a koordinaci pohybů v případě, že je nezbytné postupovat podle § 67 odst. 2 věta druhá školského zákona.
7. Prognosticky závažná chronická onemocnění kůže a spojivek včetně onemocnění alergických, pokud
a) při praktickém vyučování nelze vyloučit silné znečistění kůže nebo kontakt s alergizujícími látkami.
9. Přecitlivělost na
a) alergizující látky používané při praktickém vyučování.